شکوفانیوز

شکوفانیوز

پایگاه اطلاع رسانی فعالیت های علمی و آموزشی علی اصغر صفری فرد
شکوفانیوز

شکوفانیوز

پایگاه اطلاع رسانی فعالیت های علمی و آموزشی علی اصغر صفری فرد

کتاب "اصول بهینه تولید (GMP) برای مراکز انتقال خون" منتشر شد!


کتاب "اصول بهینه تولید (GMP) برای مراکز انتقال خون، 

راهنمای سازمان جهانی بهداشت"

منتشر شد!


کتاب "اصول بهینه تولید (GMP) برای مراکز انتقال خون، راهنمای سازمان جهانی بهداشت"  با همکاری مرکز تحقیقات سازمان انتقال خون ایران و موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون منتشر شد.

این کتاب که مشتمل بر 10فصل و 128صفحه و حاوی مباحث مهم و کاربردی الزامات GMP در مراکز انتقال خون است توسط آقای اصغر صفری فرد و تحت نظارت آقای دکتر سید اردشیر تراب ترجمه و تدوین شده است. 

در مقدمه این کتاب به قلم دکتر علی اکبر پورفتح اله  مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و رئیس موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون آمده است در سال های اخیر سلامت و کیفیت در زنجیره انتقال خون تبدیل به یکی از موضوع های اساسی و پایه ای در طب انتقال خون شده است. مراکز انتقال خون باید سیستم های کیفی را بر اساس اصول بهینه تولید (GMP) برقرار و نگه داری نمایند که شامل تمام فعالیت هایی می باشد که جنبه های مختلف کیفیت و مسئولیت ها را تعیین می کنند. به دلیل ویژگی های خاص و عدم امکان تولید انبوه و اقتصادی آن و متکی بودن به منشاء انسانی،‌ در هنگام جمع آوری و فرآوری خون و فرآورده های آن، ملاحظات GMP باید درمتن بیولوژیکی آن ها در نظر گرفته شوند.


گزارش خبر انتشار کتاب "اصول بهینه تولید (GMP) برای مراکز انتقال خون،

راهنمای سازمان جهانی بهداشت" در سایت سازمان انتقال خون ایران